IMG_4740_edited.jpg

Tyky -Jooga


Tunnetko olevasi rupukunnossa eikä sinulla tunnu olevan aikaa itsestäsi huolehtimiseen? Ahdistaako työpäivän kiireiset rutiinit? Onko kremppoja ja kolotuksia? Kaipaatko hetken hiljaisuutta, rauhaa ja lepoa? Haluaisitko lisää elinvoimaa, tyytyväisyyttä, hyvinvointia ja harkintakykyä?

Apu on lähempänä kuin uskotkaan — sulje silmäsi, keskity kuuntelemaan hengitystäsi, kehoasi ja omaa sisintä viisauttasi.

Tarjoan yrityksellenne mahdollisuuden kohentaa henkilökuntanne työkykyä ja jaksamista oman joogatunnin muodossa teidän omissa tiloissanne tai etäjoogana ZOOM-alustan kautta. Jooga sopii mitä parhaiten Tyky-tarjontaan.

Jooga antaa fyysistä kuntoa sekä mielenrauhaa kiireisessä työelämässä. Lisäksi jooga kasvattaa luonteensa mukaisesti pitkäjänteiseen, elinikäiseen liikkumiseen. Kaikki keskeisiä Tyky-liikkumisen tavoitteita. Joogassa ei ole kilpailua, odotuksia tai vaatimuksia ja tunnilta lähtiessä on usein suorastaan autuas olo!

Joogatunnit räätälöidään yrityksenne henkilökunnan toiveiden ja tarpeiden mukaan. Pitkän kokemukseni myötä yhdistelen erilaisia joogatraditioita, joten tunnit ovat hyvin vaihtelevia; joko venyttelevän lempeitä tai saattaapa muutama hikipisarakin vierähtää.

Työpäivän päätteeksi on mukavaa rauhoittua ja rentoutua IISI-joogan parissa.

Aamuinen pirteämpi joogatunti käynnistää kehon sekä mielen antaen rentoa voimaa ja pitkäkestoista puhtia koko päiväksi puhumattakaan aivoista, joissa luovuus suorastaan virtaa!

Kaikille sopivat joogatunnit alkavat rauhoittumisella ja mielen tyynnyttämisellä. Siitä ohjattu tunti (75-90 minuuttia) jatkuu monipuolisilla lämmittely-, venyttely-, tasapainoa ja lihaksia vahvistavilla harjoituksilla. Harjoitukset tehdään rauhallisesti oman hengityksen tahdissa itselle henkilökohtaisesti sopivina.

Tunti päättyy ohjattuun syvärentoutukseen, jonka aikana viimeisetkin stressihiukkaset häipyvät taatusti maailmankaikkeuteen.

Jooga on erittäin hyödyllistä, jos kärsii jonkinlaisista selkäongelmista, nivelvaivoista, niskan & hartia-alueen tiukkuudesta tai kroonisista päänsäryistä ja stressistä. Jooga yleisesti auttaa lisäämään immuniteettia, mutta myös lukemattomiin muihin vaivoihin aina mm. korkeasta verenpaineesta ruuansulatushäiriöihin sekä kolesteroliarvojen alenemiseen ja muisti- ja keskittymisvaikeuksiin. Myös hengitystekniikoiden harjoittelu on todella keuhkoja avartavaa ja saattaa tehdä jopa astmalääkkeet tarpeettomiksi!

Koska jooga sopii kaikille ikään, sukupuoleen tai kuntoon katsomatta, aiempaa kokemusta ei tarvita.

Varusteina ainoastaan joustavat vaatteet, liukumattomat sukat tai paljaat varpaat, joogamatto sekä avoin mieli.

Toivomustenne mukaan kysymykseen voi tulla säännöllinen viikkotunti tai muutaman kerran kurssimuotoinen kokonaisuus, jossa voi olla esimerkiksi pieni luento aiheesta vaikkapa "Joogaa istumatyöläisille" / "Selkärangan hyvinvointi" / "Nivelet norjiksi".

Parhaat vaikutukset huomaatte aivan taatusti säännöllisellä joogatunnilla kerran viikossa esim. syys- tai kevätkauden ajan. Mutta jo yksikin harjoituskerta antaa aivan varmasti tuntumaa joogan hyvää tekeviin vaikutuksiin.

Hinta riippuu osallistujamäärästä, tunnin kestosta ja onko tunti virtuaalisesti vai paikanpäällä.

Asiakkaiden kommentteja Tyky - joogasta


"Omasta puolestani voin sanoa, että jooga on minulle “henkireikä”, joka auttaa minua jaksamaan. Joogahetki vie minut pois arjen kiireestä ja rentoutunut olo jää ihanasti päälle iltaan asti. Se, että jooga on työpaikalla mahdollistaa paremmin siihen osallistumisen, koska se on niin helppoa. Uskon, että lähteminen muualle olisi vaikeampaa ja myös helpompaa jättää väliin kiireen varjolla. Jooga on parantanut kehon hallintaa ja opettanut minua rentoutumaan, mitkä asiat pelkästään jo vaikuttavat terveyttä edistävästi. Se on myös erittäin nautinnollista. Miten hyvältä tuntuukaan rentoutuminen joogasarjan jälkeen. Parasta antia on ehkä se, että tunnilla opetetaan kuuntelemaan omaa kehoaan ja sitä kautta myös ymmärtämään itseään ja ehkä olemaan armollisempi itseäni kohtaan.

Joogaopettajan rooli on tärkeä. Jos opettajan tapa ohjata ei tunnu omalta ei tuntikaan suju niin hyvin. Pidän erityisesti sinun lempeästä tavasta ohjata. Muistat aina kannustaa ja huomioida meidät erilaisina joogaajina. Ohjaat hyvin mm selkävaivoista kärsiviä, miten he voivat tehdä liikkeen kipeän selän kannalta parhaiten. Et myöskään tyrkytä mitään hengellistä ideologiaa joogan varjolla vaan korostat enemmän terveydellisiä vaikutuksia, mitä useimmat meistä tarvitsevat.

Olen käyttänyt oppejasi hyväksi myös joogatunnin ulkopuolella. Parhaita hetkiä ovat rentoutuksen lomassa tehdyt mielikuvitusmatkat. Kiitos kaikista hyvistä joogatunneista, toivottavasti ne jatkuvat vielä pitkään!”
 

—  Päivi

IMG_1519.jpeg

Marjaana Mäkelä

Jooga on minulle ennenkaikkea elämäntapa. Haluan tuoda joogan ikivanhat filosofiset viisaudet osaksi myös meidän jokapäiväistä arkielämäämme. Joogaharjoitus on minulle matka sisäiseen maailmaan löytääkseni rauhan, tasapainon, suvaitsevuuden sekä ilon omasta itsestäni käsin. Elämä ja jooga ovat jatkuvaa uuden oppimista ja ihmettelyä.